De eerste week (en bergjes) doorstaan! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu De eerste week (en bergjes) doorstaan! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu

De eerste week (en bergjes) doorstaan!

Door: Bogi

Blijf op de hoogte en volg Boris, Ginette, Oger en Jolie

07 December 2006 | Mexico, Mexico-stad

Hoi allemaal,

Vandaag eindelijk de mogelijkheid om in een internetcafe onze mail te checken en jullie een update van onze reis(avonturen) te sturen.
Allereerst ontzettend leuk dat er al zoveel mensen op onze website gereageerd hebben!

Zoals bekend zijn we vorige week 29 november dan eindelijk vertrokken. Tot op de laatste minuut moesten er nog zaken geregeld worden natuurlijk maar na de incheck kon dan eindeiljk het grote avontuur beginnen. De vlucht naar Los Angeles verliep zonder problemen en na ruim een uur in de rij voor de immigration te hebben gestaan (vingerafdrukken van beide wijsvingers en digitale foto zijn nu verplicht) stonden zowaar onze fietsen er ook in (vrijwel) ongeschonden dozen. Fietsen snel in elkaar gesleuteld en door het inmiddels donkere LA met enige omwegen en veel stoepjes en de eerste behoorlijk steile hellinkjes naar een hostel in Hermosa Beach gefietst. Zo, de eerste kilometers zaten erop en tijd voor rust. In LA twee dagen de kustlijn waaronder Venice Beach (bekend van de sporters) verkend en de laatste zaken geregeld. Langs de lange kustlijn van LA ligt namelijk een fietspad op en naast het strand van ongeveer 40 km lengte, schitterend om te fietsen. Op 2 december dan vertrokken, fietsen volgeladen en met behulp van een zeer gedetailleerde kaart waar alle straten van LA op stonden (weer via de nodige klimmetjes)LA uitgefietst. Na ruim 40 km (!) fietsen vanaf ons hostel waren we eindelijk de stad uit. Langs Huntington Beach waar het surfen is "uitgevonden" en ook veel surfers uithangen naar Newport Beach gefietst, een redelijk chique strandplaats waar we twee nachtjes lekker hebben geslapen en de stad verkend.
4 december weer bepakt en bezakt (inmiddels al iets minder bepakt aangezien Boris zijn zadeltasje ergens onderweg verloren was)vertrokken voor een rit van 92 km langs de kust met prachtige uitzichten over zee en strand en als klap op de vuurpijl nog een vijftiental kilometers over de freeway. Uiteindelijk een schitterende campground gevonden in Carlsbad hoog boven zee waar we ons tentje bij een prachtige zonsondergang hebben opgezet. Snel om vijf uur gegeten en om half zes lagen we met al onze kleren aan en mutsen op in onze laken- en slaapzakken in ons tentje tot de volgende ochtend een uur of zeven toen het weer licht (en warmer) was.
Volgende dag dus snel weer op de fietsjes en naar San Diego gefietst en (ja het begint al saai te worden) weer met prachtige uitzichten over de Pacific en mooi weer. 's Avonds lekker kampvuurtje gemaakt en het zo tot een uur of tien uitgehouden waarna mutsen weer op en snel de slaapzak in..
Gisteren dan na een kilometer of veertig door San Diego en omgeving de Amerikaans-Mexicaanse grens overgestoken; eigenlijk gewoon de weg gevolgd en ineens waren we in Tijuana. Aangezien de snelweg er in Tijuana niet zo uitnodigend uit zag, besloten we eerst een stukje door de stad te fietsen en daarna op de buitenweg aan te sluiten. Het stukje door de stad werd een aaneenschakeling van ongelooflijk steile hellinkjes van minstens 10% waarna toch weer de highway volgde.. Uiteindelijk gistermiddag in Playas de Rosarito aangekomen en toch maar weer een dagje motelletje genomen. Lekker warm..
Vandaag konden we per taxibusje terug naar Tijuana aangezien we er gisteravond achter kwamen dat we als we langer dan 72 uur in Mexico wilden blijven een tourist card nodig hadden die alleen bij de grens te krijgen was. No problem, half uurtje met busje en zo hebben we Tijuana ook weer gezien (niet veel bijzonders..)

Plan is om morgen verder Baja in te trekken, moeten vanavond nog een goed plan maken..

Proberen nog foto's bij te sluiten..

Oja, bedankt ook voor het nieuws over Fiji; we hadden iets op CNN langs zien flitsen; wachten rustig af; is pas voor half januari op zijn vroegst..

Groetjes, BOGI

Kilometerstand: 340 km.

• 08 December 2006 - 16:41

Lot:

Lieve Bogi, leuk jullie eerste update te lezen. Blij verrast dat er iets op de site stond. Jullie verhalen klinken goed, heerlijk langs de kust gefietst! Is toch wel bijzonder hoor, wereldreis per fiets. Veel plezier in Mexico y hasta la proxima mesaje! Liefs, Lot (groetjes ook uiteraard van Donald en de kleine Thom)

• 09 December 2006 - 14:37

Sandra:

Leuk, eindelijk nieuws! Klinkt allemaal superleuk (en erg sportief)! Ben benieuwd naar jullie volgende update. Veel (fiets)plezier!

Groeten, Pascal, Sandra en Frank

• 09 December 2006 - 19:28

Joke:

ha, nog maar net op pad en nu al fietsen fietsen fietsen.. lekker rustig aan doen is er voor de bogies ook niet bij he..
    Hou koud is het daar eigenlijk?
    X Joke & Remon

• 10 December 2006 - 16:36

Slotenmaker:

Helden!

Ziet er goed uit, klinkt ook helemaal top. Maar begrijp uit het verhaal dat het soms toch ook wel koud is... Monique vroeg vol verbazing of jullie samen in dat kleine tentje sliepen..!! Wordt het al warmer nu jullie wat zuidelijker zijn? Op een enkele foto zie ik ook behoorlijk veel verkeer, blijf oppassen hoor!

En dan de teller nu al weer op 340, jullie zullen wel de 500 gepasseerd zijn inmiddels. Denk dat het misschien inderdaad beter is dat je niet meegaat naar de Dolomieten, jullie zouden het dames- en herenklassement volledig deklasseren. Zelf probeerde ik vandaag, zondag, nog een rondje te mtb'en in Schoorl, om de eerste 15 km in ongeveer een maand op de teller te zetten. Helaas was ik m'n zadel vergeten mee te nemen (met zadel past ie niet achterin in de B.), dus ik kon weer met de teller nog steeds op 0 weer terug naar A'dam.. Zou ik toch liever een zadeltasje vergeten hebben..

Blijf genieten van jullie tocht met een Zwitserleven gevoel, want de zaakwaarnemer heeft verder alles onder controle.

groet vanaf de Veemkade van Tijn, Monique en Eelco

• 10 December 2006 - 21:17

Carl En Annie:

jullie zijn bikkels, maar slapen met een muts? Maak daar ook eens een foto van. Hoe hard rijden ze op de highway? We blijven jullie volgen!
    Groeten.

• 11 December 2006 - 06:38

Slotenmaker:

Helden!

groet vanaf de Veemkade van Tijn, Monique en Eelco

• 11 December 2006 - 17:12

Margriet:

lieve Bogi.Meegenietend jullie verslag gelezen,met uitzonderdering van de barrekoude nachten.De slaapzakken hadden nog wel een maatje warmer gekund.Ofschoon gemutst slapen heeft ook wel wat.Kijk alweer vanuit een winderig,nat, koud nederland uit naar het volgende bericht.Leuk ook de foto''s.Liefs Margriet