Nederlandse fans op bezoek! - Reisverslag uit Macau, Macau van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu Nederlandse fans op bezoek! - Reisverslag uit Macau, Macau van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu

Nederlandse fans op bezoek!

Door: Bogi

Blijf op de hoogte en volg Boris, Ginette, Oger en Jolie

26 Mei 2007 | Macau, Macau

Beste achtervolgers,

Voor ons (en ook voor jullie) zit het er bijna op. Dinsdag 29 mei zijn we terug.
Hierbij de een-na-laatste update.

Bij terugkomst in Beijing hebben we een wandeling gemaakt over de Grote Muur. Het heeft veel bloed, zweet, tranen en mensenlevens gekost maar het is een ongelooflijk indrukwekkend bouwwerk.
's Avonds hebben we nog een een bezoek gebracht aan een Chinese Opera. Prachtige kostuums, beetje acrobatiek en achteraf pijn in de kop van al het cimbaalgekletter.

Daarna zijn we naar Hong Kong gevlogen om twee Nederlandse fans van het eerste uur te mogen begroeten: Herman en Else, de ouders van Ginette.

Na wat gewik en geweeg hadden deze krasse knarren de stoute schoenen aangetrokken voor een week China. Voornemen was om het geboortedorp (Tem Sin Wei) van Herman's over-over grootvader te bezoeken. Klein probleem was dat niet bekend was waar het dorp precies lag en of de ons bekende naam wel aansloot bij een Chinese naam in Chinese karakters.
We hebben uiteindelijk een plaats bezocht met een naam die goed klonk maar of dit de juiste plaats was? We zijn in ieder geval in de buurt geweest.

Met Herman en Else hebben we verder nog Hong Kong en Zhaoqing onveilig gemaakt. Het weer werkte na een paar dagen niet meer mee (veel regen) maar het was een fantastische en memorabele week.

Toen we weer alleen met z'n tweeen waren hebben we de boot genomen naar Macau.

Macau was de eerste (Portugese) kolonie in China. Bij de Gok-Chinezen is Macau vooral in trek vanwege de vele casino's.
Wij vinden Macau een buitengewoon lelijke stad met enkele fraaie overblijfselen uit de Portugese tijd (16e eeuw). Overigens hebben de Nederlanders in 1622 getracht om Macau te veroveren. Dit mislukte vanwege een gelukstreffer in een Nederlands kruitvat...

Wij houden verblijf in een voormalig piratennest, Coloane. De dagen zijn zeer warm met een vochtigheidsgraad van 99%. Gelukkig is er een strand, zwembad, whirlpool, airco en een ijskast vol ijskoude drankjes..

Morgen weer terug naar Hong Kong en dan door naar Amsterdam!

We zijn er bijna, hou nog heel even vol,

Boris & Ginette

• 26 Mei 2007 - 16:14

Jean-Pierre:

Hee luitjes, wat een fantastische reis hebben jullie achter de rug. Om van te watertanden! Ik neem aan dat jullie geld op is, dus een debakel zal Macau verder niet worden. Volgens mijn chinees op de hoek is dit varkens jaar hét jaar voor de vrouw, dus indien er toch nog wat laatste centen vergokt gaan worden...............Boris, net als met veel dingen, laat dit aan Ginette over!

Tot volgende week (on the telephone ofcourse)

The Bourgonje family

• 26 Mei 2007 - 19:33

Patrick Zwolle:

Hallo Boris en Ginette, het heeft even geduurd, maar ik ben weer helemaal gewend geraakt aan Nederland. Maak je maar klaar voor blije, nieuwsgierige en jaloerse familieleden en vrienden, efficient openbaar vervoer (?), verkeersregels waar de meerderheid zich wèl aan houdt, drinkbaar kraanwater, zoute haring, patat speciaal, drop, echt brood en andere lekkernijen zoals een koud beugeltje Grolsch, weinig mensen op straat die je voor de verandering eens niet aanstaren alsof je een alien bent, mensen die netjes in de rij wachten, geen gerochel op straat, Nederlandse Televisie en last but not least schone toiletten. Heel veel plezier in Hong Kong en tijdens jullie terugkomst. Goeie reis! En onthou deze toepasselijke quote van Lin Yutang: "No one realizes how beautiful it is to travel until he comes home and rests his head on his old, familiar pillow."

• 27 Mei 2007 - 06:45

Lot/Duck/Thom:

Ha die Bogi,

Net even jullie update gelezen, had van Griet al begrepen dat Herman en Else waren langsgeweest. wat leuk!
    Nog 2 nachtjes slapen en dan terug naar Amsterdam.
    Happy landings!

lfs,
    Lut

• 27 Mei 2007 - 16:03

Officer Prince:

Wat een verhalen en foto's weer. En inderdaad heel memorabel, de komst van je ouders Ginetje naar China. Vooral de foto's van Tibet en Mongolie hakten erin. Geweldig. Stoer ook die poses met spiegelbrilletjes, hoog daarboven. Ik wil jullie de eerstkomende jááren niet meer horen over "aan vakantie toe zijn". Verreweg het belangrijkste nieuws van vandaag hier in de westerse wereld: Ajax plaatst zich voor de voorronde van de Champions League door een 3-0 zege op AZ. De godenzonen mogen (eerst) eindelijk van de zomer gaan genieten. Ik kijk enorm uit naar jullie terugkeer. Pak je rust, goede vlucht en tot in good old Mokum...
    Liefs en groeten, Michiel

• 28 Mei 2007 - 20:23

Slotenmaker:

Prachtige verhalen, mooie foto ook in de taxi met pa en ma! Goede vlucht alvast! Helaas heb ik het niet meer voor het zeggen op Schiphol, dus ik sta niet in voor de service die je daar krijgt. Achter de glazen deur probeert de Acting Manager nog wel een klein beetje sturing te geven aan het laatste deel van de reis!

Groet, Slotenmaker

• 29 Mei 2007 - 19:50

Rob En Lucie:

Ja, en dan is het 29 mei en zijn jullie ook weer terug in Nederland. We hebben uit de verslagen kunnen opmaken dat jullie een geweldig leuke tijd hebben gehad. We hebben trouwens niet gelezen of jullie fietsen nog in Hong Kong stonden……
    We wensen jullie het allerbeste en geniet nog lang van alle indrukken en ervaringen die jullie hebben opgedaan.

Groeten uit Gaanderen,
    Rob en Lucie

• 31 Mei 2007 - 11:47

Harry En Greet:

Hallo Boris en Ginette,
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, via Rob werden we geattendeerd op de site en hebben af en toe mee genoten. Nu maar weer afkicken!
    Een groet van Harry en Greet