Bright Lights - Big City - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu Bright Lights - Big City - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu

Bright Lights - Big City

Door: Bogi

Blijf op de hoogte en volg Boris, Ginette, Oger en Jolie

29 Maart 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Ni hao vrienden!

Vanuit Auckland zijn we naar Hong Kong gevlogen.

In Nieuw Zeeland kwamen we fietsend toch enigszins in tijdnood en een blik op de Lonely Planet van China (zo dik als een telefoonboek) deed ons besluiten om de fietsen in Hong Kong in een guesthouse te parkeren en verder te reizen met het openbaar vervoer om zoveel mogelijk Chinese highlights te kunnen bezoeken.

Hong Kong, bright lights - big city, gezegend met een fantastische skyline, is een moderne en welvarende stad waar ca 7,8 miljoen mensen wonen.
Engeland heeft deze Britse kolonie in 1997 aan China teruggegeven maar Hong Kong neemt binnen China nog steeds een aparte plaats in onder andere op het gebied van regelgeving & economie.
De Chinezen zeggen het als volgt:'One country-two systems' (maar dan in het Chinees).

Op Hong Kong Island bevindt zich het glanzende businessdistrict met hoge kantoortorens en aan de andere kant van het water ligt Kowloon, waar het geel ziet van de mensen en waar je struikelt over de vele straatstalletjes.
Onder de grond ligt een superschoon en efficient metrostelsel wat het rondreizen door de stad kinderlijk eenvoudig maakt.

Naast het straatbeeld an sich zijn voor een beetje 'couleur locale' vooral de verschillende markten het bezoeken waard. Zo is er 7 dagen per week echt overal een markt voor. Naast de gebruikelijke groenten-, vis-, vlees- en kledingmarkten is er bijvoorbeeld ook een markt voor goudvissen. Verder zijn er een paar mooie Boeddhistische tempels.

Na een paar dagen Hong Kong hebben we trein gepakt naar het grensplaatsje Wo Lu waar we China zijn binnengevallen.

Stay tuned,

Boris en Ginette

• 29 Maart 2007 - 11:22

Jean-P:

Yes!!!! Ik ben de eerste! (hoewel het wel opvalt dat er steeds meer mensen afhaken om de spannende mailtjes en foto te bekijken) Ik zie weer mooie plaatjes, valt mij nog mee dat Bogi dit keer behalve de fiesten ook hun hengels hebben geparkeerd. Ik zag al dat wanordelijke vissen in die aquaria voor me! Ben ook blij dat deze wereldreis enig inzicht in omvang van deze globe heeft bijgebracht bij de Bogi's. Paul Theroux deed deze reis per trein, Carolijn Visser zag alleen Buigend Bamboe, Dolf deed 'm in zijn Rugzak, dus geen enkele reden om per fiets te verdwalen tussen al die chinezen. Ben wel benieuwd welke highlights er aan gedaan gaan worden. U blijft nog ff weg, wij gaan lekker naar het strand. Ni Hou!