Los Cabos - Reisverslag uit San José del Cabo, Mexico van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu Los Cabos - Reisverslag uit San José del Cabo, Mexico van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu

Los Cabos

Door: Bogi

Blijf op de hoogte en volg Boris, Ginette, Oger en Jolie

09 Januari 2007 | Mexico, San José del Cabo

Vrienden,

Na de kerstdagen in La Paz doorgebracht te hebben zijn we verder gefietst in een lange etappe met prachtige klimmetjes naar Los Barilles (windsurfparadijs) waar we de tent hebben opgezet op een campground bevolkt door enkel Amerikanen.
Het ´University Antwerpen T-shirt´ van Ginette blijft Amerikaanse slachtoffers maken: ´So I see you are from Germany?´ ´No we are from Holland´. ´Oh yeah, ofcourse, Antwerp is Holland´....

Na een dag zijn we verder gefietst naar Cabo Pulmo, een zeer klein gehucht aan de kust met het enige koraalrif in Baja California. De laatste 10 km was onverhard maar uiteindelijk bereikten we stuiterend de campground, met campground is ook alles gezegd; de wc was een door kakkerlakken bezette latrine, geen douches, geen water maar wel 10 meter van zee en plenty of kurkdroog brandhout om elke avond een kampvuur te stoken onder een prachtige sterrenhemel (Rob, volgens mij hadden we de Pleiaden helder in beeld, zeker weten doen we niet).

Verder nog gesnorkeld met vriendelijke sealions en nog een ochtendje sportvissen samen met Dillan en Heather from Alaska. Na een uurtje tevergeefs op Tuna gevist te hebben, wisten we 2 Dorados en nog 2 kleine vissen te verschalken.
2 Dorados was al goed voor een 4 persoons dinner maar op de weg terug zag de kapitein een Striped Marlin zwemmen, snel de lijn met een doktersvisje als aas (conform advies van Jean Pierre) overboord... en de Marlin klapte er met volle vaart op...Hooked! Daarna kostte het nog 25 minuten om de vis aan boord te krijgen. 2 meter lang, geschat 60-70 kg zwaar. Op de kant werden de Dorados en de Marlin vakkundig door de kapitein schoongemaakt. Ca 50 kg vis in plastic zakken. De kapitein kreeg een flink deel van de Marlin kado, een deel hebben we verkocht aan plaatselijke restaurantjes en toeristen en van het overige hebben we sashimi gemaakt en ´s avonds de Dorados op de bbq...

Na een week in Cabo Pulmo zijn we in 2 etappes naar San Jose Del Cabo gefietst. Vergelijkbaar met een Spaanse badplaats. Toeristisch maar wel weer met een fantastisch strand. Over twee dagen vliegen we terug naar Los Angeles en een paar uur later door naar Nadi, Fiji.

Bedankt voor alle sympathieke reacties. Wordt enorm gewaardeerd!

Michiel, Mechlien, Ole, gefeliciteerd met de geboorte van Wick. De ooievaar die hem gebracht heeft, hebben wij vast weten te leggen op de gevoelige plaat (zie foto 1)

Tot zover, het is onbewolkt, 25 graden, wij gaan naar the beach.

Ginette & Boris (intussen weer zonder baard)

Kilometerstand: 1492
Lekke banden 5 (allemaal Boris)
3 geknapte spaken
1 kapotte headset (vernieuwd door fietsenmaker)
2 geknapte bagagedragers (gerepareerd met tie-raps)

• 09 Januari 2007 - 19:59

Jean-P:

Now you're talking! Striped Marlin, i'm impressed, Pal! Great om te zien dat jullie al steeds meer english words tussen het casual nederlands droppen. Keep up het goede werk! But Boris met baard? Bit like een chinees with 3 lange sprietjes? Foto's heb ik gemist dit keer, small error? En verder kick die ooievaar voor his little ass terug naar NL, i'm waiting for a small present....

• 13 Januari 2007 - 09:52

Slotenmaker:

Nou, de Striped Marlin met BB, Boris met Baard, gaat letterlijk de hele wereld over. De belastingdienst overigens belde mij als zaakwaarnemer al voor inkomsten uit het buitenland verkregen!!!

En hoe is Fiji? Worden de fietsen daar ook nog weer in elkaar geschroeft, of wordt daar alleen maar gedoken? Pas op dat je niet per ongeluk president en first lady wordt in dat rare land!

veel plezier, groet,

fam. Slotenmaker

• 15 Januari 2007 - 14:08

Bas:

whaaaaaaaaaaaao wat een vis!!!!! en die is lekker.gr

• 17 Januari 2007 - 11:46

Marc Van Zijp:

Ha buren, wat aan de late kant: een goed 2007 leuk om over jullie wederwaardigheden te lezen, goede reis verder. Groet, Marc

• 17 Januari 2007 - 19:13

Rob:

"Kinderen" ben wat laat met mijn reactie maar Elly en ik zijn een weekje wezen skiën in Andorra.
    Heel leuk . Wie had ooit gedacht dat ik dat nog zou leren.
    Inmiddels zullen jullie wel naar de FIJI eilanden zij afgereisd nieuwe avonturen tegemoet. Met die baard Boris wordt je geloof ik een echte vent.
    Als ik zo de fotos bekijk zijn jullie gezond en zie ik alleen maar bruin en fietsspieren ! Blijf wel voorzichtig en jij Boris goed op Ginetje passen!!!
    veel plezier en goede reis

• 18 Januari 2007 - 20:28

Carl:

Boris en Tjin, beetje laat maar nog gelukkig n ieuwjaar!. Heden 17/1 stormt het hier gigantisch, windkracht 12, 3 doden, geen trein die rijdt, afgesloten snelwegen: we moeten aan julli edenken: beetje fietsen, beetje veel eten, leker warm, relaxed....

• 25 Januari 2007 - 19:09

Sandra Poot:

Ginette, kan het nog bruiner?! Ben jaloers! Niet alleen op je kleurtje, maar ook op jullie geweldige fietsavontuur! Blijf vooral genieten en doorgaan met jullie website!

Groeten, Sandra

P.S. In Rotterdam worden fellows kinderIC gevraagd!