Ticket to the Tropics - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu Ticket to the Tropics - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Boris, Ginette, Oger en Jolie - WaarBenJij.nu

Ticket to the Tropics

Door: bogi

Blijf op de hoogte en volg Boris, Ginette, Oger en Jolie

21 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Amici,

De draad weer oppakkend:
De Nanami was intussen achter de horizon verdwenen. Het werd tijd om zelf een ticket naar Curacao te boeken.

Gedachte was dat we de laatste zaken wel in vier dagen konden regelen. Maar dat viel tegen. Auto's wegzetten en schorsen, administratieve rompslomp, afscheid op school, creche en bso, inpakken en opruimen, nog enkele familiebezoekjes en een bezoek aan de verloskundige voor een cursus voor Boris: 'hoe breng je een baby ter wereld for Dummies' mocht de Gamechanger op zee worden geboren. Boris vertrouwt dat deze cursus van 30 minuten en zijn (verlopen) EHBO diploma voldoende zijn mocht de nood aan de vrouw zijn.

Het laatste bezoek aan onze lieve vriendin Joke hakte er behoorlijk in. Zij strijdt al jaren tegen kanker en zal deze strijd binnenkort gaan verliezen. Zij is niet meer dan een schim van de mooie en levenslustige vrouw die zij nog niet zo lang geleden was. Wij zullen haar niet meer zien in dit leven. Droevig en onwerkelijk: Zij is even oud als wij zijn maar wij gaan maanden op reis en krijgen een derde kindje en zij gaat dood en laat haar man Remon en hun drie kinderen achter...

De laatste avond hebben we tot diep in de nacht ingepakt en zaterdagochtend 9 november een taxi naar Schiphol genomen. Rob, Elly en Nora (hond) kwamen ons uitzwaaien cq uitblaffen.

Na een rustige dagvlucht van 10 uur komen we aan op Hato Airport in Curacao. Zonnig en 30 graden Celsius. Heerlijk!

Yvonne, de eigenaresse van Mirador-appartementen, haalt ons af van het vliegveld. Bij aankomst bij het appartement, midden in de woonwijk Bottelier, staat onze Piccanto (niet de lunchsnack maar huurautootje) al klaar. Service!

De dagen erna worden gevuld met het zoeken naar het mooiste strandje van Curacao, controle bezoeken bij de kraamkliniek waar Peter en Annemieke de scepter zwaaien en Ginette hopelijk half december zal bevallen en een bezoek aan de shipping agent voor het inklaren van de Nanami zodra zij arriveert.

Op 14 november komt dan het onvermijdelijke slechte nieuws door: Joke is overleden. Te vroeg, te jong. We zijn er stil van.

Na een week nemen we onze intrek in de Scubalodge welke gerund wordt door een vriend van Michiel vd E. Prachtig appartement aan zee in het centrum van Willemstad in een oud koloniaal pand (de prijs is overeenkomstig dus een commissie zit er niet meer in Michiel).

De zoektocht naar het mooiste strand gaat onverminderd door. De Grote Knip en Blauwbaai zijn vooralsnog favoriet voor de titel. Inmiddels is ook de Piccanto ingeruild voor een wat steviger auto om ook eens een onverhard weggetje te kunnen nemen zonder dat de kinderen door de auto vliegen.

Regelmatig worden we door Sevenstar geupdated waar de Diamantgracht zich bevindt.

Laatste bericht is dat de Diamantgracht op 22 November aankomt in Willemstad. Dan kunnen we voor de eerste keer de zeilen van de Nanami hijsen!

To be continued- Stay tuned!

Boris, Ginette, Oger, Jolie en de Gamechanger

De

• 23 November 2013 - 00:12

Eelco:

De Diamantgracht is er zie ik volgens de AIS; zitten alle raampjes er nog in?!

• 26 November 2013 - 21:35

Suzanne:

lieve boris en ginette en kiddo's. heel veel geluk en wat een prachtig plan! Voor mij is het nostalgie die kraam en verlosafdeling ih Elisabeth hospitaal! Playa Kalki is ook een aanrader. xxx

• 04 December 2013 - 12:05

Lot:

Lieve grote broer, tjinnie, Oger, Jolie en ?, heel veel plezier op Curacao en op de Nanami! Take good care, en lfs uit Utrecht, Lot

• 05 December 2013 - 16:13

Suzanne Loggers:

Wat een schitterende foto's! We hebben hier een storm, Nederland is weer van slag, treinen staan stil. Sinterklaas kan het dak niet meer op.
    Jullie zitten goed daar!!

• 05 December 2013 - 17:42

Opa Rob:

Tussen 21 -11 en 5 12 missen we 14 dagen . Het is niet zo dat we jullie elke dag willen volgen ;dat geeft veel te veel jaloerse gevoelens maar een foto van de de Nanami onder zeil op volle zee moet toch te plaatsen zijn ? Hoop dat sinterklaas en zwarte piet is langs geweest. Suzanne hierboven schreef al over de storm windkracht 9/10 windstoten tot ca 130 km per uur . Zijn even naar strand geweest . Niet bepaald een caraibisch Nanani zeetje !
    Be careful

• 06 December 2013 - 15:08

Ramon & Miranda:

Hee levensgenieters. Droom niet alleen je leven maar leef je droom! Wat gaaf dat jullie dit doen met z'n allen. En wat zijn we stiekem toch wel jaloers als we de mooie plaatjes zien. Heel veel heimwee bij ons en eigenlijk na 10 jaar bijna niet meer voor te stellen dat we zelf 3 jaar op dit prachtige eiland hebben gewoond. Toch kan ik me nog levendig voor de geest halen dat ik in mijn ziekenhuisbed buiten over de gangen van het SEHOS hospitaal, met uitzicht op de azuur blauwe zee, naar de kraamkamer werd gereden. Ik mocht kiezen of ik naar de roze of naar de blauwe verloskamer wilde. Toen Else was geboren kreeg ze niet gelijk een naam maar stond er 'zusje' van Rossum op haar naamplaatje. Op Curaçao is het gebruikelijk dat de naam pas later wordt gegeven en tot die tijd noemen ze het baby'tje 'broertje' of 'zusje'. Ze wilden Else ook gelijk in het ziekenhuis al oorbelletjes in haar oren schieten. is gebruikelijk want dan zie je gelijk dat het een meisje is. Else vindt het geweldig dat jullie ook een kindje krijgen dat op Curaçao wordt geboren.
    Het afscheid van Joke was heftig maar ook heel indrukwekkend mooi. Wat was Joke omringd door liefde. Leuk dat we op deze manier jullie reis- (en bevallings-) verhaal mee kunnen beleven. Geniet ervan!
    Groetjes Ramon, Miranda, Else, Thijs & Joost

• 07 December 2013 - 16:31

Anja:

Hé mensen, verrassend was het wel (zoals altijd :-) om er achter te komen dat jullie er zomaar zonder ons vandoor waren gegaan :-)

Wat een wijsheid! Heel veel plezier en zorg dat jullie mi diertjes te allen tijde (a h hoe dchrijf je dat ook alweer) de zwemvesten aan hebben, want we kennen jullie oppaskwaliteiten en er is verder niemand in de buurt om deze schone taak over te nemen :-))))

Veel plezier, en ginette ga ajb bij een prof bevallen ... Kan Boris tegen bloed ?????? Nooit achter m gezocht .

Liefs Anja